کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل


آذر 1401
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل



جستجو

 



با این توضیحات مشخص می شود که در صورت اختلاف کشورها ‌در مورد موضوعات تجاری بهداشتی، کشورها می‌توانند موضوعات خود را به هیات حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی ارجاع دهند. ‌بنابرین‏ برای درک نحوه ی حل و فصل اختلافات تجاری بهداشتی، باید روند حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی را بررسی کنیم.

 

سیستم حل اختلاف سازمان جهانی تجارت بر اساس قوانین، مقررات و رویه تحت موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت(گات ۱۹۴۷) توسعه یافته است.[۳۴۲] اما یکی از عمیق ترین تغییراتی که متعاقب انتقال از گات به سازمان تجارت جهانی در سال ۱۹۹۵ به وقوع پیوست توافق برای اجرای نوعی فرایند حل و فصل اختلافات بود که سریعتر از قبل بوده و به صورت خودکار [۳۴۳]و با مواعد مشخص انجام می شد.[۳۴۴] و این تغییر یکی از بزرگترین مشکلات گات که عدم وجود نهادی برای حل و فصل اختلافات مابین اعضا را برطرف می کرد.

 

در نهایت می توان گفت نظام حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی وقتی وارد عمل می شود که ‌دولت‌های‌ عضو ،اختلافات تجاری خود را که عمدتاً ‌در مورد تفسیر های متفاوت از مواد موافقتنامه های سازمان تجارت جهانی است را به آن نهاد ارجاع می‌دهند.[۳۴۵] که این روند حل و فصل اختلافات در سازمان تحت حکومت اصولی نظیر عادلانه بودن دادرسی، سریع و مؤثر بودن، مورد قبول دو طرف بودن است که باید رعایت شوند.[۳۴۶] لازم است بیان شود که تنها دولت ها و مناطق های اقتصادی جداگانه که عضو سازمان تجارت جهانی هستند می‌توانند به طور مستقیم در حل و فصل اختلافات به عنوان طرفین دعوا یا به عنوان اشخاص ثالث شرکت می‌کنند.[۳۴۷]

 

بخش دوم: مراحل حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی

 

گفتار اول: مذاکرات[۳۴۸]

 

اگر اختلافی بین دولت‌ها ‌در مورد موضوعات تجاری بهداشتی ایجاد شود اولین اقدام برای رفع اختلافات بر اساس ماده ۴ موافقتنامه حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی[۳۴۹] این است که طرفین اقدام به مذاکره با یکدیگر برای رفع اختلاف کنند. در حین مذاکرات یا حتی بعد از شکست در مذاکرات ، طرفین می‌توانند از دبیرکل تقاضا کنند به عنوان میانجیگر وارد عمل شود تا اختلافات طرفین را حل و فصل کند.[۳۵۰] در ابتدا کشور متقاضی در خواست مذاکره خود را به طرف دیگر ارسال می‌کند و طرف دیگر یا باید ظرف ۱۰ روز از زمان دریافت ، به درخواست پاسخ دهد یا ظرف ۳۰ روز با حسن نیت مذاکرات را شروع کند و اگر این کار را نکند طرف مقابل بدون مذاکره می‌تواند موضوع را به هیات رسیدگی ارجاع دهد. [۳۵۱]حال اگر طرف دیگر وارد مذاکرات شود ، طول دوره زمانی برای مذاکره دولت‌ها ۶۰ روز است ولازم است که طرفین در این ۶۰ روز مذاکره کنند تا به توافق برسند و اگر بعد از این مدت به توافق نرسند، موضوع را به هیات رسیدگی بدوی ارجاع می‌دهند. البته لازم به ذکر است در صورتی که طرفین در طول ۶۰ روز مذاکره ،مشترکا معتقد به شکست مذاکرات باشند طرف شاکی قبل از اتمام زمان مذکور می‌تواند موضوع را به هیات رسیدگی ارجاع دهد.[۳۵۲]

 

یک استثنا بسیار مهم دیگر هم وجود دارد که ‌در مورد موضوعات تجاری بهداشتی بسیار می توان از آن استفاده کرد و آن این است که در مواقع اضطراری مثلا کالای فاسد شدنی و … طرف مقابل باید ظرف ۱۰ روز از دریافت درخواست مذاکره وارد مذاکره شود و ظرف ۲۰ روز مذاکره به توافق برسند که در غیر اینصورت طرف درخواست دهنده می‌تواند موضوع را به هیات رسیدگی بدوی ارجاع دهد.[۳۵۳]

 

گفتار دوم: هیات رسیدگی بدوی:

 

زمانی که مذاکرات بین طرفین نتیجه نداد کشور مدعی می‌تواند تقاضای تشکیل هیات رسیدگی را بدهد[۳۵۴] و تقاضای آن باید به صورت کتبی باشد در آن باید بیان شود که مذاکرات انجام شده واقدامات خاص ‌در مورد اختلاف و همینطور خلاصه ای از مبنای قانونی شکایت به روشنی ارئه شود.[۳۵۵]

 

حال که کشور مدعی تقاضای تشکیل هیات رسیدگی را داده است کشور خوانده دعوا تنها برای یکبار می‌تواند مانع ایجاد هیات رسیدگی شود اما اگر نهاد حل و فصل اختلافات برای دومین بار تشکیل جلسه دهد دیگر نمیتواند مانع تشکیل هیات رسیدگی شود مگر اینکه بین اعضای نهاد حل و فصل اختلافات اجماع بر سر عدم تشکیل هیات رسیدگی وجود داشته باشد.[۳۵۶]

 

هیات رسیدگی شبیه دادگاه های داوری هستند زیرا ترکیب اعضای هیات رسیدگی توسط طرفین اختلاف به وسیله تفاهم نامه تعیین می شود[۳۵۷] و تنها در صورتی که طرفین ظرف ۲۰ روز از ایجاد هیات رسیدگی ‌در مورد اعضا به توافق نرسند دبیر کل سازمان با مشورت با رئیس نهاد حل و فصل اختلاف و رئیس شورا و دادگاه مربوطه نفرات هیات رسیدگی را مشخص می‌کند. [۳۵۸]اعضای هیات های رسیدگی معمولا مرکب از سه نفر متخصص است که مدارک و شواهد را بررسی می‌کنند مگر آنکه ظرف ۱۰ روز از تشکیل هیات رسیدگی طرفین توافق کنند اعضای هیات ۵ نفره باشد.[۳۵۹] نکته ی مهم دیگر در تعیین اعضای هیات رسیدگی این است که اعضای هیات نباید اتباع ‌دولت‌های‌ طرف اختلاف باشند مگر طرفین برخلاف این امر توافق کنند.[۳۶۰]

 

الف : افراد صالح برای عضویت در هیات رسیدگی

 

لازم است بیان شود که افراد با ویژگی ها و تجربیات خاص می‌توانند عضو هیات رسیدگی شوند و در این راستا بند ۱ و ۲ ماده ۸ توافقنامه حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی تعیین کرده که چه افرادی و با چه ویژگی هایی می‌توانند به عنوان اعضای هیئت رسیدگی انتخاب شوند.

 

– بر اساس بند ۱ ماده ۸ ، هیات رسیدگی باید از افراد واجد شرایط دولتی و یا غیر دولتی، از جمله افرادی که به یک هیات رسیدگی خدمت کرده‌اند و یا دعوایی را نزد آن مطرح کرده‌اند، تشکیل شود.

 

-اشخاصی که به عنوان نماینده یک عضو و یا یک طرف متعاهد به گات ۱۹۴۷ و یا به عنوان نماینده شورا یا کمیته هر یک از موافقتنامه های تحت پوشش و یا در موافقتنامه هایی که در آینده منعقد خواهد شد و یا افرادی که در دبیرخانه خدمت کرده‌اند.

 

-همینطور اشخاصی که حقوق یا سیاست تجارت بین الملل را آموزش داده‌اند و یا به عنوان یک مقام ارشد تجاری یک عضو خدمت کرده‌اند.[۳۶۱]

 

و ‌بر اساس بند ۲ ماده ۸ اشخاصی می‌توانند در این هیات ها عضو شوند که به استقلال آن ها از اعضا اطمینان وجود داشته باشد و یک پس زمینه به اندازه کافی متنوع و همینطور طیف گسترده ای از تجربه را داشته باشند.[۳۶۲]

 

در همین راستا دبیرخانه برای کمک به طرفین برای انتخاب اعضای هیات رسیدگی، فهرستی ‌در مورد افراد دولتی و غیر دولتی که واجد شرایط برای انتخاب شدن هستند را ارائه می‌کند.[۳۶۳]

 

حال که ویژگی های هیات رسیدگی و خصوصیات لازم برای عضو شدن در این هیات ها بیان شد، باید روند حل و فصل اختلافات در این هیات رسیدگی بدوی هم مورد بررسی قرار گیرد.

 

ب: روند حل و فصل اختلافات در هیات رسیدگی بدوی

 

۱-قبل از جلسه اول : هر طرف دعوی باید پرونده خود را به صورت کتبی به هیات رسیدگی ارائه دهد.

 

۲-جلسه اول: این جلسه با حضور کشور مدعی و کشور دفاع کننده و هر کشور دیگری که منفعتی در دعوا دارد، تشکیل می شود.

 

۳-دفاع متقابل: کشورهای حاضر در هیات رسیدگی دفاع های متقابل خود را به صورت کتبی در جلسه دوم هیات ارائه می‌کنند و به صورت شفاهی به بحث می پردازند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[جمعه 1401-09-18] [ 08:08:00 ب.ظ ]




آخوندزاده (۱۳۹۱) در پژوهش خود به پیش‌بینی رضایت زناشویی از روی متغیرهای رضایت جنسی و رضایت از تن انگاره دانشجویان متاهل دانشگاه فردوسی مشهد پرداخته بود. نتایج حاکی از آن بود که رضایت از تن انگاره و رضایت جنسی، می ­توانند به ترتیب (۶۱/. و ۲۶/.) از واریانس رضایت زناشویی در دانشجویان متاهل را پیش ­بینی کنند. همچنین متغیرهای رضایت از جنسی با رضایت زناشویی و رضایت از تن­انگاره با رضایت زناشویی و رضایت جنسی با رضایت از تن­انگاره ، با هم ارتباط مثبت و معناداری داشتند. نتایج همچنین بیانگر این بود که بین دو جنس در متغیر های رضایت از تن­انگاره، رضایت جنسی و رضایت زناشویی تفاوت معناداری وجود ندارد. با توجه به نتایج و وجود ارتباط بین متغیر های رضایت از تن­انگاره، رضایت جنسی و رضایت زناشویی لزوم توجه بیشتر درمانگران به حیطه درمان مسائل جنسی زوجین را مطرح می‌کند و کاربرد برنامه هایی در زمیــنه اصـــلاح تن­انگاره در بین جوانان و مخصوصا زوجین می ­تواند باعث بهبود عملکرد جنسی در آن ها و در نتیجه رضایت بیشتر از زندگی زناشــویی­شان شود.

 

طاهری ، یاریاری ، صرامی و ادیب منش (۱۳۹۲)در مقاله ای تحت عنوان بررسی رابطه سبک های هویت ، شادکامی و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان ‌به این نتیجه رسیدند که بین سبک های هویت هنجاری ، اطلاعاتی و شادکامی رابطه مثبت و معنادار و بین سبک هویت اجتنابی و شادکامی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین بین سبک هویت اطلاعاتی با بهزیستی روان شناختی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت .

 

فلاح ، محرابی ، رضایی و نباتی (۱۳۹۲) در پژوهش به بررسی مقایسه ای عملکرد جنسی و کیفیت زندگی در زنان مبتلا به اختلال شخصیت مرزی و سالم پرداختند . نتایج نشان داد که بین عملکرد جنسی و کیفیت زندگی در بین زنان مبتلا به اختلال شخصیت و سالم تفاوت معنی داری وجود دارد.

 

۲-۹- جمع بندی و نتیجه گیری

 

با مرور مبانی نظری و پژوهشی سه متغیر اضطراب اجتماعی، سبک های هویت و رضایت جنسی، به نظر می‌رسد که این سه متغیر به لحاظ مبانی نظری می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و بر یکدیگر تاثیر گذار باشند. از طرفی اغلب پژوهش های صورت گرفته نیز این برداشت را تأیید می‌کنند. در عین حال با مرور پیشینه پژوهش مشخص گردید که جای پژوهش هایی که به طور دقیق ارتباط و نحوه اثرگذاری این سه متغیر بر یکدیگر را نشان دهد، خالی است و نیاز به انجام چنین پژوهش هایی بویژه در جامعه معلمین متاهل به شدت حس می شود.

 

فصل سوم

 

روش شناسی پژوهش

 

۳-۱ روش پژوهش

 

طرح پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است که با بهره گرفتن از شیوه تحلیل مسیر[۱۶۶] در راستای مدل یابی صورت پذیرفته است. روش تحلیل مسیر، روش آزمون کردن اعتبار یک نظریه ‌در مورد روابط علی (سببی) بین سه یا چند متغیر است که با بهره گرفتن از یک طرح پژوهش همبستگی انجام شده است.

 

۳-۲ جامعه آماری پژوهش

 

جامعه آماری این پژوهش، عبارت است از کلیه معلمین متأهل زن و مرد شهر مشهد که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ مشغول به تدریس در مقطع دبیرستان بودند.

 

۳-۳ نمونه مورد مطالعه

 

نمونه آماری این پژوهش، شامل ۳۱۰ نفر از جامعه مذکور با میانگین و انحراف معیار سنی ۷۷/۳۶ و ۱۸/۶ ‌می‌باشد که ویژگی های دموگرافیک آن ها در جدول زیر قابل ملاحظه است.

 

جدول ۳-۱: جدول ویژگی های دموگرافیک نمونه مورد مطالعه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فراوانی درصد جنسیت مرد ۱۵۴ ۷/۴۹ زن ۱۵۶ ۳/۵۰ سابقه خدمت ۰ تا ۵ سال ۳۹ ۶/۱۲ ۵ تا ۱۰ سال ۴۲ ۵/۱۳ ۱۰ تا ۲۰ سال ۱۱۱ ۸/۳۵ ۲۰ سال به بالا ۱۱۸ ۱/۳۸

۱ -۳-۲ روش نمونه گیری

 

روش نمونه گیری در پژوهش حاضر، روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بود. بدین ترتیب که ابتدا از بین نواحی هفت گانه شهر مشهد، ۳ ناحیه به طور تصادفی انتخاب شد. سپس از هر ناحیه انتخاب شده، ۲ مدرسه دبیرستان دخترانه و ۲ دبیرستان پسرانه به طور تصادفی انتخاب شد. در نهایت مدارس انتخاب شده به عنوان واحد نمونه گیری تلقی گردید و تمام معلمین آن مدارس مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

۳-۴ ابزار پژوهش

 

۳ -۴-۱ مقیاس سبک های هویت (۶G-ISI)

 

معرفی پرسشنامه: این ابزار توسط برزونسکی در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و به وسیله ی وایت و همکارانش (۱۹۹۸)، مورد تجدید نظر قرار گرفت. این سیاهه به شیوه ای تنظیم شده است که افراد حتی با میزان تحصیلات ابتدایی قادر به پاسخ گویی به آن باشند. این سیاهه حاوی ۴۰ گویه است که ۱۱ گویه ی آن به سبک هویت اطلاعاتی، ۱۰ گویه ی آن به سبک هویت سردرگم- اجتنابی و ۹ گویه به سبک هویت هنجاری اختصاص دارد و ۱۰ گویه برای تعهد هویت منظور شده است. سوالات مربوط به هر سبک در جدول ذیل قابل مشاهده است.

 

جدول ۳-۲: سوالات خرده مقیاس های پرسشنامه سبک هویت برزونسکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقیاس سوالات اطلاعات مدار ۲-۵-۶-۱۶-۱۸-۲۵-۲۶-۳۰-۳۳-۳۵-۳۷ هنجارمدار ۴-۱۰-۱۹-۲۱-۲۳-۲۸-۳۲-۳۴-۴۰ سردرگم/اجتنابی ۳-۸-۱۳-۱۷-۲۴-۲۷-۲۹-۳۱-۳۶-۳۸ تعهد ۱-۷-*۹-*۱۱-۱۲-*۱۴-۱۵-*۲۰-۲۲-۳۹

روایی و پایایی: وایت و همکاران (۱۹۹۸)، ضریب قابلیت اعتماد برای هریک از سبک های هویت اطلاعاتی، هنجاری، مغشوش و تعهد هویت را به ترتیب ۵۹/۰، ۶۴/۰، ۷۸/۰، و ۷۶/۰ به دست آوردند. در ایران حجازی و فارسی نژاد (۱۳۹۰)، ضریب قابلیت اعتماد برای خرده مقیاس های سبک هویت اطلاعاتی ۷۵/۰، سبک هویت هنجاری۶۳/۰، هویت سردرگم- اجتنابی ۶۸/۰ و تعهد هویت۷۰/۰ گزارش کرده‌اند. روایی این ابزار نیز در پژوهش آن ها از طریق تحلیل عاملی تاییدی تأیید شده است.

 

در پژوهش حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برای سبک هویت اطلاعات مدار ۷۱/۰، برای سبک هنجار مدار ۷۸/۰، و برای سبک سردرگمی/ اجتنابی ۸۵/۰ به دست آمد.

 

روش نمره گذاری: نحوه­ نمره گذاری در این مقیاس از نوع لیکرت (۱= کاملاً مخالف،‌ تا ۵ = کاملاً موافق) ‌می‌باشد. سوالات به شکل مستقیم معکوس نمره گذاری می شود (سوالات ستاره دار در جدول فوق به شکل معکوس نمره گذاری می شود و بقیه به شکل مستقیم نمره گذاری می شود). حداقل و حداکثر نمره در سبک اطلاعاتی به ترتیب ۱۱ و ۵۵، در سبک هنجار مدار ۹ و ۴۵، و در سبک سردرگمی/ اجتنابی ۱۰ و ۵۰ ‌می‌باشد.

 

۳ -۴-۲ پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک[۱۶۷]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 02:51:00 ب.ظ ]
 
مداحی های محرم