مدیریت کلاس اساتید و یادگیری خودتنظیمی: ۱
پ
یادگیری خودتنظیمی: ۲
جدول ۴-۱۹: جدول ضرایب رگرسیونی مدل ۲ (یادگیری خودتنظیمی)

مدل ۲ ضرایب استاندارد نشده (معمولی) ضرایب استاندارد شده آماره T P – مقدار (سطح معنی داری)
B (انحراف استاندارد) Std.Error Beta
مقدار ثابت ۲۳۱/۱۱ ۵۴۴/۱   ۲۷۵/۷ ۰۰۰/۰
یادگیری خودتنظیمی ۰۳۵/۰ ۰۱۵/۰ ۲۶۹/۰ ۳۰۵/۲ ۰۲۴/۰

متغیر وابسته پیشرفت تحصیلی:
در جدول فوق سطح معنی داری متغیر یادگیری خودتنظیمی برابر ۰۲۴/۰ و کوچکتر از ۱۰/۰ هستند این بدان معنی است که فرضیه  مبنی بر معنی دار نبودن ضرایب متغیر فوق به شدت رد می شود و این بدان معنی است که متغیر یادگیری خودتنظیمی بیشترین تأثیر بر متغیر پیشرفت تحصیلی می گذارد.
با توجه به اینکه چون p- مقدار (معنی داری) در مدل ۲ جدول ۴-۱۹ برابر ۰۲۴/۰ و کوچکتر از ۱۰/۰ است. لذا در این سطح فرض"  : رگرسیون معنی دار نیست” رد می شود و در نتیجه مدل رگرسیونی معنی دار است بنابراین با توجه به مؤثر بودن متغیر یادگیری خودتنظیمی بر متغیر پیشرفت تحصیلی ضریب تعیین مدل برابر ۰۷۲/۰ (۰۷۲/۰ R Square = ) می باشد یعنی رگرسیون خطی متغیر یادگیری خودتنظیمی بر متغیر پیشرفت تحصیلی به تنهایی ۲/۷ درصد از کل تغییرات را توجیه می کند و مابقی، سهم سایر متغیرهاست.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

معادله رگرسیونی برای برآورد متغیر پیشرفت تحصیلی به کمک متغیرهای ذکر شده به شرح زیر است:
یادگیری خودتنظیمی × (۰۳۵/۰)+ ۲۳۱/۱۱= پیشرفت تحصیلی
نتیجه: نتایج رگرسیون نشان می دهد که متغیر یادگیری خودتنظیمی بیشترین تأثیر بر متغیر پیشرفت تحصیلی دارد. یا به عبارتی متغیر یادگیری خودتنظیمی می توانند پیشرفت تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کنند.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه
پژوهش حاضر به دنبال یافتن رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود. لذا در این راستا یک فرضیه اصلی و نه فرضیه فرعی مطرح شد. در این فصل نخست نتایج به دست آمده از سوالات تحقیق ذکر خواهد گردید، سپس این نتایج به بحث و بررسی گذارده شده و با یافته های پژوهش های دیگر مقایسه و به هم سو و یا ناهمسو بودن آن ها به طور مختصر اشاره می شود. در ادامه پیشنهادهای کاربردی و پژوهشی ارائه و در پایان محدودیت های تحقیق بیان می شود.
۵-۲ توضیح و تبیین نتایج
۵-۲-۱ فرضیه نخست ) سبک مدیریت کلاس با یادگیری خود تنظیمی رابطه دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...