پایان نامه با فرمت word : مطالب با موضوع بررسی ... |
شاخص نرمشده برازندگی (NFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۲/۰
شاخص نرمنشده برازندگی (NNFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۳/۰
شاخص برازندگی فزاینده (IFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۰/۰
شاخص برازندگی تطبیقی(CFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۰/۰
ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب، RMSEA
۱۰/۰ و کمتر
۱۰/۰
همانطور که مشخصه های برازندگی جدول نشان میدهد دادههای این پژوهش با ساختار عاملی و زیربنای نظری پژوهش برازش مناسبی دارد و این بیانگر همسو بودن سؤالات با سازههای نظری است.
تحلیل عامل تاییدی متغیر خرید سازمانی
در پرسشنامه «بررسی تأثیر قدرت بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای تولیدی استان کرمانشاه» میزان تأثیر متغیر خرید سازمانی بر عملکرد تجاری با بهره گرفتن از ۷ سؤال نشانگر بررسی شده است (سؤالهای ۷ تا ۱۳). مدل صفحه بعد مدل استاندارد شده بررسی متغیر کانال توزیع در نرم افزار لیزرل می باشد که رابطه متغیر و نشانگرهای آن ترسیم شده است :
شکل۴- ۳- مدل استاندارد بررسی متغیر خرید سازمانی در نرم افزار لیزرل
با توجه به شکل بالا معیارهای مقدار احتمال، ریشه دوم برآورد خطای واریانس تقریب و مقدار کای دو تقسیم بر درجه آزادی در سطح قابل قبولی قرار دارند و مدل دارای برازش مناسب میباشد. لذا میتوان پارامترهای برآورد شده در مدل را به لحاظ آماری قابل اتکا دانست و از تطابقپذیری نشانگرها با سازههای مورد مطالعه استفاده نمود. مدل (۴-۳) نشان میدهد که سوال ۱۱ دارای بیشترین تاثیر با میزان تاثیر ۵۹/۰ و سوال ۱۲ دارای کمترین تاثیر با میزان تاثیر ۲۹/۰ روی عامل خرید سازمانی میباشند.
اکنون به بررسی معنیداری هر یک از روابط فوق با بهره گرفتن از نمودار آماره تی استودنت میپردازیم. با توجه به اینکه مقدار آماره تی استودنت نشان داده شده در شکل صفحه بعد برای هر یک از سؤالها بیشتر از ۹۶/۱ است، در نتیجه همه روابط فوق معنیدار میباشند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل۴- ۴- مدل استاندارد بررسی عامل خرید سازمانی در نرم افزار لیزرل براساس مقدار t
مقادیر محاسبه شده تی برای هر یک از بارهای عاملی هر نشانگر باقی مانده با سازه یا متغیر پنهان خود بالای ۹۶/۱ است، لذا میتوان همسویی سؤالات پرسشنامه برای اندازهگیری مفاهیم را در این مرحله معتبر دانست. در واقع نتایج جدول فوق نشان میدهد آنچه پژوهشگر توسط سؤالات پرسشنامه قصد سنجش آنها را داشته است توسط این ابزار انجام شده است. با توجه به مقادیر آماره تی استودنت مربوط به خطاها ملاحظه میگردد که مقادیر این آماره برای همه سؤالها بیشتر از ۹۶/۱ است و نشان میدهد که با مقدار معناداری از خطا مواجه هستیم البته به دلیل اینکه روابط بین این سوالها با متغیر همه بالا و معنیدار هستند، این خطاها قابل چشمپوشی است. برای آنکه نشان دهیم این مقادیر به دست آمده تا چه حد با واقعیتهای موجود در مدل تطابق دارد باید شاخصهای برازش مورد مطالعه قرار گیرد. همچنین با توجه به بارهای عاملی موجود در هر یک از ابعاد میتوان در مورد اهمیت هر یک از نشانگرها تصمیمگیری نمود.
جدول ۴- ۱۵- بارهای عاملی و مقدار تی نشانگرهای مربوط به بررسی عامل خرید سازمانی
سازه پژوهش
علامت در مدل
بار عاملی در مدل اشباع شده
مقدار تی
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 06:42:00 ب.ظ ]
|