۳-۷-۴- ابزار گردآوری اطلاعات
روش مورد استفاده درجمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می باشد. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه استاندارد شده است.
۱-پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی: که توسط پادساکف[۱۲۳]، مکنزی مورمن و فتر[۱۲۴] ۱۹۹۰ درسال ساخته شده و دارای ۲۴ سئوال با یک طیف هفت گزینه ای از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم می باشد.پایایی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی ۸۷۵/۰ تعیین شده است.
۲ -پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان: این پرسشنامه توسط موادی[۱۲۵] ، استیرز[۱۲۶] و پورتر[۱۲۷] تهیه گردیده است سه بعد تعهد عاطفی، مستمر و هنجاری را مورد بررسی قرار می دهد (مقیمی ،۱۳۸۳).
۳-۷-۵- شیوه جمع آوری اطلاعات
جهت جمع آوری اطلاعات درپژوهش حاضر از شیوه زیر استفاده شده است. پس از کسب مجوز از مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، با بهره گرفتن از فرمول حجم نمونه و شیوه نمونه گیری تعداد نمونه های مورد بررسی در هر اداره تعیین شد. سپس پرسشنامه ها توزیع و پس از ارائه توضیحات لازم درمورد چگونگی تکمیل پرسشنامه ها نسبت به جمع آوری آنان اقدام گردید. و پس از تکمیل پرسشنامه ها با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS اطلاعات وارد کامپیوتر شده و تجزیه و تحلیل گردید.
۳-۷-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل این پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است در سطح آمار توصیفی با بهره گرفتن از شاخص های آماری، فراوانی، درصد، میانـگین نمودار و به تجزیه و تحلیل پرداخته است و در سطح آمار استنباطی متناسب با سطح سنجش داده ها و مفروضات آماری از فنون آماری پیرسون جهت یافتن رابطه بین دو متغیر کمی پیوسته (رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی) آزمون T تک متغیره به منظور مقایسه میزان تعهد حرفه ای و رفتار شهروندی با یک نمره میانگین استاندارد و آزمون رگرسیون به منظور یافتن بهترین عوامل پیشگویی کننده رفتار شهروندی و از نرم افزار آماریSPSS برای تحلیل داده ها استفاده می شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱- مقدمه
فصل چهارم به تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نتایج پرسشنامه تحقیق با عنوان بررسی رابطه بین تعهد سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.
در این فصل ابتدا به خصوصیات جمعیت شناختی ۱۰۰ نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد در این تحقیق پرداخته شده است، که با بهره گرفتن از آمار توصیفی توسط جداول توزیع فراوانی و توصیف میانگین و انحراف معیار آزمودنی ها آورده شده است. در این فصل ابتدا عوامل دموگرافیک کارکنان شهرستان شهرکرد مانند جنس، مقطع تحصیلی و……. توسط جدول و نمودار نشان داده شده است.
در قسمت دوم آزمون فرضیات تحقیق، در سطح آمار استنباطی متناسب با سطح سنجش داده ها و مفروضات آماری از جداول توصیفی، آزمون K-S آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون آنالیز واریانس و همچنین آزمون تی مستقل استفاده شده است.
۴-۲- بررسی ویژگی های جمعیت شناختی کارکنان
جدول۴-۱- توزیع فراوانی کارکنان برحسب جنس

جنس فراوانی درصد درصد تجمعی
مرد ۵۲ ۵۲٫۰ ۵۲٫۰
زن ۴۸ ۴۸٫۰ ۱۰۰٫۰
جمع ۱۰۰ ۱۰۰٫۰  

نتایج جدول ۴-۱ بیانگر این است که در این مطالعه از بین ۱۰۰ نفر کارکنان مورد مطالعه ۵۲ نفر مرد (۰/۵۲ درصد) و ۴۸ نفر زن (۰/۴۸ درصد) می باشد. این نسبت به تعداد کل کارکنان بوده و امکان مساوی انتخاب کردن وجود نداشت. ولی همین نسبت نیز از نظر مقایسه دارای اشکال نمی باشد.
نمودار۴-۱-توزیع فراوانی کارکنان بر حسب جنس
جدول۴-۲- توزیع فراوانی سن کارکنان به تفکیک جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...