• هماهنگی و تعامل با منطقه برای پیشبرد امور مدرسه هوشمند .

    (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • ارتباط مستمر با کارشناس فناوری اطلاعات منطقه و کارشناسان و مدیران مدرسه هوشمند سازمان برای اطلاع از برنامه های سازمان در حوزه هوشمندسازی مدارس .
  • رایزنی برای تجهیز مدرسه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز از منابع مختلف .
  • تشویق معلمین مدرسه به مشارکت فعال در هوشمندسازی مدرسه .
  • تشویق دانش آموزان و اولیاء برای حضور فعال و پیگیری امور مدرسه هوشمند .
  • شناسایی مشکلات موجود در مسیر هوشمندسازی مدرسه و برنامه ریزی و تعامل برای رفع آنها .
  • برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی رایانه معلمین و دانش آموزان .
  • ارتباط مستمر با اولیای دانش آموزان و تعامل با آنها در خصوص امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان به صورت الکترونیکی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۴ ) .

۲-۲-۲۱-۲ ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند

  • پشتیبانی ، شناسایی و رفع عیب، بروز رسانی و نصب و استقرار سخت افزاری و نرم افزاری مدارس هوشمند .
  • راه اندازی ، تنظیم و مدیریت شبکه محلی در مدارس هوشمند .
  • تنظیم ، برقراری ارتباط و مدیریت دسترسی مدارس هوشمند به اینترنت .
  • تنظیم سیاست های امنیتی در مدرسه هوشمند براساس دستورالعمل ها و سیاست های سازمان ، منطقه و مدرسه و مدیریت امنیت اطلاعات در سطح مدرسه با بهره گرفتن از مکانیزم های کنترل دسترسی ، محافظت از منابع اطلاعاتی مدرسه، نصب و بروز رسانی آنتی ویروس .
  • مدیریت کاربران در سطح مدرسه با استقرار سیستم مدیریت کاربران و تنظیم سیاست های بهره گیری از منابع اطلاعاتی مدرسه .
  • آموزش و رفع اشکال معلمین و دانش آموزان .
  • تنظیم ، راه اندازی و پشتیبانی سرور اصلی مدرسه .
  • نظارت بر فرایند پشتیبان گیری مستمر از منابع اطلاعاتی مدرسه .
  • نگهداری پورتال مدرسه و به روزرسانی آن در صورت نیاز .
  • برقراری ارتباط با پیمانکاران و مشاورین و ارائه درخواست های مدرسه .
  • ارتباط با کارشناسان فناوری اطلاعات مناطق و هماهنگی فنی و عملیاتی با آنها .
  • تسلط به نرم افزارهای گرافیک رایانه ای و تولید اجزای گرافیکی برای استفاده در پورتال مدرسه و محتوای الکترونیکی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۵ ) .

۲-۲-۲۱-۳ ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند

  • تقویت مهارت های کار با رایانه و اینترنت از طریق شرکت در کلاس های ضمن خدمت ، استفاده از خودآموزها و تمرین های شخصی .
  • شناسایی محتوای الکترونیکی مناسب و منطبق با طرح و برنامه درسی و بکارگیری آنها در فرایند یاددهی - یادگیری .
  • تولید محتوای الکترونیکی مورد نیاز در صورت ضرورت با بهره گرفتن از ابزارهای عمومی .
  • شناسایی مهارت های دانش آموزان و تقویت مهارت های کار با رایانه آنها .
  • تشویق دانش آموزان به تقویت مهارت های پایه از جمله تایپ سریع و زبان انگلیسی .
  • جستجو و یافتن محتوای الکترونیکی مناسب بر روی شبکه اینترنت .
  • برنامه ریزی برای استفاده از محتوای الکترونیکی در برنامه درسی .
  • طراحی آزمون های الکترونیکی و سنجش مهارت ها و آموخته های دانش آموزان با بهره گرفتن از این آزمون ها .
  • برقراری ارتباط الکترونیکی با اولیای دانش آموزان و پیگیری امور آموزشی و تربیتی آنها .
  • برقراری ارتباط الکترونیکی با سایر معلمین در سایر مدارس برای انتقال تجربیات و تبادل محتوای الکترونیکی .
  • همکاری با تیم حرفه ای تولید محتوا برای مفاد برنامه درسی و مفاهیم کلیدی درس .
  • ارائه خلاقیت در روش تدریس با بهره گرفتن از نرم افزارهای کمک آموزشی و محتوای الکترونیکی مناسب .
  • همکاری با مسئولین مدرسه برای شناسایی نیازهای تجهیزاتی، سخت افزاری، نرم افزاری و اجرایی مدرسه هوشمند و رفع این نیازها .
  • حضور فعال بر روی پورتال مدرسه و سیستم مدیریت یادگیری برای مدیریت فرایند یادگیری دانش آموزان به صورت غیر حضوری بر روی وب .
  • ارتباط مستمر و پایدار الکترونیکی با دانش آموزان برای رفع اشکال ، تعمیق یافته ها و هدایت و استمرار فرایند یاددهی یادگیری به صورت مجازی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۶ ) .

۲-۲-۲۱-۴ ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند

  • تقویت مهارت و توانمندی های کار با رایانه و اینترنت خصوصا تایپ سریع .
  • تقویت مهارت های زبان انگلیسی خصوصا درک مطلب .
  • همراهی با معلمان در خصوص استفاده از محتوای الکترونیکی برای تعمیق یادگیری .
  • اهتمام به تقویت قوه خلاقیت ، تفکر ، حل مساله و همچنین اشتیاق به فعالیت های گروهی .
  • اهتمام به یادگیری تجربی و یادگیری گروهی در راستای تعمیق مطالب درسی .
  • اختصاص وقت مناسب برای بهره گیری از محتوای الکترونیکی، نرم افزارهای آموزشی و جستجوی هدفمند برای فهم بهتر محتوای درسی .
  • اولویت دادن به یادگیری بهتر با درک عمیق تر مفاهیم به جای حفظ کردن محتوای درسی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۷ ) .

۲-۲-۲۱-۵ ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...