پژوهش های انجام شده در مورد تاثیر-بکارگیری-فناوری-اطلاعات-و-ارتباطات-بر-توانمند-سازی-دانش-آموزان-مدارس-هوشمند-بابلسر-از-دید-معلمان- فایل ۱۶ |
-
-
- هماهنگی و تعامل با منطقه برای پیشبرد امور مدرسه هوشمند .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- ارتباط مستمر با کارشناس فناوری اطلاعات منطقه و کارشناسان و مدیران مدرسه هوشمند سازمان برای اطلاع از برنامه های سازمان در حوزه هوشمندسازی مدارس .
- رایزنی برای تجهیز مدرسه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز از منابع مختلف .
- تشویق معلمین مدرسه به مشارکت فعال در هوشمندسازی مدرسه .
- تشویق دانش آموزان و اولیاء برای حضور فعال و پیگیری امور مدرسه هوشمند .
- شناسایی مشکلات موجود در مسیر هوشمندسازی مدرسه و برنامه ریزی و تعامل برای رفع آنها .
- برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی رایانه معلمین و دانش آموزان .
- ارتباط مستمر با اولیای دانش آموزان و تعامل با آنها در خصوص امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان به صورت الکترونیکی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۴ ) .
۲-۲-۲۱-۲ ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند
- پشتیبانی ، شناسایی و رفع عیب، بروز رسانی و نصب و استقرار سخت افزاری و نرم افزاری مدارس هوشمند .
- راه اندازی ، تنظیم و مدیریت شبکه محلی در مدارس هوشمند .
- تنظیم ، برقراری ارتباط و مدیریت دسترسی مدارس هوشمند به اینترنت .
- تنظیم سیاست های امنیتی در مدرسه هوشمند براساس دستورالعمل ها و سیاست های سازمان ، منطقه و مدرسه و مدیریت امنیت اطلاعات در سطح مدرسه با بهره گرفتن از مکانیزم های کنترل دسترسی ، محافظت از منابع اطلاعاتی مدرسه، نصب و بروز رسانی آنتی ویروس .
- مدیریت کاربران در سطح مدرسه با استقرار سیستم مدیریت کاربران و تنظیم سیاست های بهره گیری از منابع اطلاعاتی مدرسه .
- آموزش و رفع اشکال معلمین و دانش آموزان .
- تنظیم ، راه اندازی و پشتیبانی سرور اصلی مدرسه .
- نظارت بر فرایند پشتیبان گیری مستمر از منابع اطلاعاتی مدرسه .
- نگهداری پورتال مدرسه و به روزرسانی آن در صورت نیاز .
- برقراری ارتباط با پیمانکاران و مشاورین و ارائه درخواست های مدرسه .
- ارتباط با کارشناسان فناوری اطلاعات مناطق و هماهنگی فنی و عملیاتی با آنها .
- تسلط به نرم افزارهای گرافیک رایانه ای و تولید اجزای گرافیکی برای استفاده در پورتال مدرسه و محتوای الکترونیکی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۵ ) .
۲-۲-۲۱-۳ ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند
- تقویت مهارت های کار با رایانه و اینترنت از طریق شرکت در کلاس های ضمن خدمت ، استفاده از خودآموزها و تمرین های شخصی .
- شناسایی محتوای الکترونیکی مناسب و منطبق با طرح و برنامه درسی و بکارگیری آنها در فرایند یاددهی - یادگیری .
- تولید محتوای الکترونیکی مورد نیاز در صورت ضرورت با بهره گرفتن از ابزارهای عمومی .
- شناسایی مهارت های دانش آموزان و تقویت مهارت های کار با رایانه آنها .
- تشویق دانش آموزان به تقویت مهارت های پایه از جمله تایپ سریع و زبان انگلیسی .
- جستجو و یافتن محتوای الکترونیکی مناسب بر روی شبکه اینترنت .
- برنامه ریزی برای استفاده از محتوای الکترونیکی در برنامه درسی .
- طراحی آزمون های الکترونیکی و سنجش مهارت ها و آموخته های دانش آموزان با بهره گرفتن از این آزمون ها .
- برقراری ارتباط الکترونیکی با اولیای دانش آموزان و پیگیری امور آموزشی و تربیتی آنها .
- برقراری ارتباط الکترونیکی با سایر معلمین در سایر مدارس برای انتقال تجربیات و تبادل محتوای الکترونیکی .
- همکاری با تیم حرفه ای تولید محتوا برای مفاد برنامه درسی و مفاهیم کلیدی درس .
- ارائه خلاقیت در روش تدریس با بهره گرفتن از نرم افزارهای کمک آموزشی و محتوای الکترونیکی مناسب .
- همکاری با مسئولین مدرسه برای شناسایی نیازهای تجهیزاتی، سخت افزاری، نرم افزاری و اجرایی مدرسه هوشمند و رفع این نیازها .
- حضور فعال بر روی پورتال مدرسه و سیستم مدیریت یادگیری برای مدیریت فرایند یادگیری دانش آموزان به صورت غیر حضوری بر روی وب .
- ارتباط مستمر و پایدار الکترونیکی با دانش آموزان برای رفع اشکال ، تعمیق یافته ها و هدایت و استمرار فرایند یاددهی یادگیری به صورت مجازی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۶ ) .
۲-۲-۲۱-۴ ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند
- تقویت مهارت و توانمندی های کار با رایانه و اینترنت خصوصا تایپ سریع .
- تقویت مهارت های زبان انگلیسی خصوصا درک مطلب .
- همراهی با معلمان در خصوص استفاده از محتوای الکترونیکی برای تعمیق یادگیری .
- اهتمام به تقویت قوه خلاقیت ، تفکر ، حل مساله و همچنین اشتیاق به فعالیت های گروهی .
- اهتمام به یادگیری تجربی و یادگیری گروهی در راستای تعمیق مطالب درسی .
- اختصاص وقت مناسب برای بهره گیری از محتوای الکترونیکی، نرم افزارهای آموزشی و جستجوی هدفمند برای فهم بهتر محتوای درسی .
- اولویت دادن به یادگیری بهتر با درک عمیق تر مفاهیم به جای حفظ کردن محتوای درسی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، ۱۳۸۸ : ۸۷ ) .
۲-۲-۲۱-۵ ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 08:36:00 ق.ظ ]
|