از جدول ۴-۱۸ می­توان نتیجه گرفت که مقدار F برابر با ۰۵۰/۲۵ با سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ درصد متغییر مستقل توانسته است در سطح نه چندان بالاواریانس متغیر وابسته را تبیین کند.نمودار هیستوگرام رسم شده در مورد مدل رگرسیون فرض نرمال بودن داده ­ها را تأیید کرده، بنابراین مدل رگرسیون خطی آورده شده مورد قبول است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصلپنجم
نتیجه ­گیری
و
پیشنهادها
مقدمه
فصلاولپژوهشحاضربهکلیاتطرحاختصاصداشت.درفصلدوممبانینظریپژوهشموردبحثوبررسیقرارگرفت.فصلسومبهمتدولوژیپژوهشاختصاصداشتودرفصلچهارمنتایجحاصلازمطالعهمیدانیموردتجزیهوتحلیلواقعشدوفرضیههایتحقیقموردآزمونآماریقرارگرفت.دراینفصلبراساسیافته­هایپژوهش، بهبحثونتیجه­گیریپرداختهشدهوپیشنهاداتیارائهمیشود.
۵-۱ نتیجه ­گیری
نتایجحاصلازبررسیو آزمونفرضیههایتحقیقحاضرنشانمیدهد:
۵-۱-۱ آزمون فرضیه اصلی:
اینفرضیهبوسیله۴۰ سوالکهترکیبیاز۱۹سوالمربوطبهمدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنی­داریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنی­داریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبینمدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمی­گردد. نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان پذیرفتهمی شود.
آزمون فرضیه فرعی اول:
اینفرضیهبوسیله۲۶سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبهاجتماعی سازیمدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنی­داریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنی­داریاست، لذاوجودرابطهمعنی­داریبیناجتماعی سازی دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمی­گردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعداجتماعی سازیمدیریت دانش بر عملکرد کارکنان پذیرفته می­ شود.
آزمون فرضیه فرعی دوم:
اینفرضیهبوسیله۲۶ سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبهبیرونی­سازی مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمی­باشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنی­داریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنی­داریاست، لذاوجودرابطهمعنی­داریبینبیرونی سازی دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمی­گردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد بیرونی سازی مدیریت دانش بر عملکردکارکنان پذیرفته می­ شود.
آزمون فرضیه فرعی سوم:
اینفرضیهبوسیله۲۶ سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبه بعدترکیب مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمی­باشداندازه­گیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنی­داریاست، لذاوجودرابطهمعنی­داریبینترکیبمدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمی­گردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد ترکیب مدیریت دانش بر عملکردکارکنان پذیرفته می­ شود.
آزمون فرضیه فرعی چهارم:
اینفرضیهبوسیله۲۵ سوالکهترکیبیاز۴سوالمربوطبهدرونی سازی مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمی­باشداندازه­گیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنی­داریاست، لذاوجودرابطهمعنی­داریبیندرونی سازی مدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمی­گردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد درونی سازی دانش برعملکرد کارکنان پذیرفته می­ شود.
۵-۲ نتیجه ­گیری کلی و بحث
نتایج این پژوهش نشان داد که اجتماعی سازی، بیرونی سازی، پیوند و اتصال (ترکیب) و درونی سازی، کهابعاد مدیریت دانش هستند، پس از بررسی این ابعاد در مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب مشخص شد که ابعاد اجتماعی سازی دانش، بیرونی سازی دانش، پیوند و اتصال دانش، درونی سازی دانشبر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر می­باشند. همچنین با توجه به اولویت­ بندی و اهمیت آنها همانطور که در جدول ۵-۱ آورده شده، می توان گفت که پیوند و اتصال دانش (ترکیب) بیشترینو بیرونی سازی دانشکمترین تأثیر را در عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب به خود اختصاص داده­اند.
جدول ۵-۱: اولویت ابعاد تأثیرگذار مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان

فرضیه ضریب همبستگی پیرسون اولویت­ بندی
فرضیه ۳ ۴۷/۰ ۱
فرضیه ۴ ۴۵/۰ ۲
فرضیه ۱ ۳۰/۰ ۳
فرضیه ۲ ۲۵/۰ ۴
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...