نه مخالفم و نه موافقم( ارتباط سازمان با مشتری )

۳

۲

اغلب در مورد من صادق است ( هوش عاطفی )
موافقم( ارتباط سازمان با مشتری )

۴

۱

همیشه در مورد من صادق است ( هوش عاطفی )
کاملا موافقم( ارتباط سازمان با مشتری )

۵

۳–۱۰- بعد زمانی
محدوده تحقیق بهمن ماه سال ۱۳۹۰ تا مهر ماه ۱۳۹۱ بوده است پس از تکمیل طرح تحقیق با بهره گیزی از منابع مورد نیاز، بخش ادبیات تحقیق آن تدوین و سپس نسبت به تهیه و تنظیم پرسشنامه و ثکثیر و توزیع و جمع آوری آن اقدام شد و پس از جمع آوری اطلاعات، مراحل بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده با بهره گرفتن از برنامه نرم افزار آماری در علوم اجتماعی وتکنیکهای مختلف آماری و طبقه بندی اطلاعات انجام گرفت و پس از تأیید نهایی استاد راهنما نسبت به چاپ و تکثیر پایان نامه اقدام شد.
۳-۱۱- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
با توجه به پیمایشی بودن تحقیق از روش ضریب همبستگی برای بررسی مؤلفه ها استفاده می شود و مولفه ها که به نوعی متغیرهای اصلی تحقیق و متغیر درونی هستند به روش مولفه اصلی (در این روش با احتساب حدافل ۸۰% واریانس از داده ها با بهره گرفتن از ماتریس واریانس کوواریانس میانگین میگیرید) بدست آمدهاند. تحلیل همبستگی ابزاری آماری است که بوسیله آن می توان درجه ای که یک متغیر به متغیر دیگری از نظر خطی مرتبط است، اندازه گیری شود. هنگامی که داده‌ها دارای مقیاس فاصله‌ای و نسبی هستند، ضریب همبستگی بین دو متغیر را می‌توان از طریق محاسبه‌ی ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون۱ محاسبه کرد. اما در مواردی که داده‌ها دارای مقیاس رتبه‌ای باشند استفاده از فرمول گشتاوری پیرسون برای محاسبه‌ی ضریب همبستگی امکان‌پذیر نیست. در اینگونه موارد از فرمول رتبه‌ای اسپیرمن که بر اساس فرمول تفاوت زوج انحراف‌های پیرسون به دست آمده است استفاده می‌شود(پاشا شریفی و نجفی زند، ۱۳۷۶: ۱۲۷-۱۱۹). سپس برای برای شناسایی عوامل هوش عاطفی مؤثر در ارتباط سازمان با مشتری از تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۱- مقدمه
جهت آشنایی بیشتر با ماهیت متغیرهای پژوهش لازم است قبل از تحلیل استنباطی داده ها به توصیف آنها پرداخته شود. تحلیل توصیفی به جمع آوری، تنظیم و خلاصه کردن داده ها گفته می شود. مسلما درک اطلاعات خام قبل از هر تحلیل بسیار مشکل و وقت گیر است. با خلاصه کردن داده ها محقق می تواند با بهره گرفتن از شاخص های آماری جداول و نمودارها به تصویر ذهنی روشن و درنتیجه تفسیر کاربردی راجع به اطلاعات هر تحقیق دست یابد. در واقع هنگامی که توده‌ای از اطلاعات کمی ‌برای تحقیق گرد آوری می‌شود، ابتدا سازمان بندی و خلاصه کردن آنها به طریقی که به صورت معنی داری قابل درک و ارتباط باشند، ضروری است (آناستازی[۲۰۵]، ۱۹۸۸). روش های آمار توصیفی[۲۰۶] به همین منظور بکار برده می‌شوند. در ادامه یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش آمده است.
باید توجه داشت که جمع آوری ، تنظیم و ارائه ی یافته ها(تحلیل توصیفی) به تنهایی کفایت نمی کند ، بلکه لازم است بر اساس این اطلاعات جمع آوری شده ، تجزیه و تحلیل و استنباط هایی برای تبیین و تصمیمگیری صورت گیرد. این بخش از آمار که به تحلیل ، تفسیر و تعمیم نتایج حاصل از تنظیم و محاسبه ی مقدماتی آماری تکیه دارد ، آمار استنباطی خوانده می شود. در آمار استنباطی با بهره گرفتن از روش های مناسب آماری به بررسی و آزمون فرضیات پرداخته می شود. روش های استنباطی مورد استفاده در این پژوهش تحلیل مولفه های اصلی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون می باشد. پس از یافته های توصیفی یافته های استنباطی ارائه گردیده است.
۴-۲ - یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای اصلی پژوهش:
جدول ۴-۱ جنسیت کارکنان بانک

فراوانی

درصد فراوانی

جنسیت کارکنان

مرد

۳۴

۶۵٫۶%

زن

۱۸

۳۴٫۴%

نمودار ۴-۱ جنسیت کارکنان بانک
نمودار بالا گویای استخدام بیشتر مردان در شعب بانک مهر استان لرستان است.
جدول ۴-۲ جنسیت کارکنان و مشتریان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...