LEV

قیمت به ارزش دفتری

حاصل تقسیم قیمت عرضه بر حاصل نقسیم حقوق صاحبان سهام بر تعدا سهام

P/BV

بازده کوتاه مدت اولین روز

بازده غیرعادی تعدیل شده بازار در اولین روز (MAARi,1 )

UP

دوره گرم یا سرد بازار

یک متغییر ساختگی است در دوره هائی که تعداد عرضه های اولیه زیاد باشد عدد۱ به عرضه تعلق می گیرد ودوره هائی که تعداد عرضه های اولیه کم باشد عدد ۰ به عرضه تعلق می گیرد

TIME

روش گردآوری داده ها
در این تحقیق گردآوری داده ها و اطلاعات در دو مرحله صورت گرفت . در مرحله اول برای جمع آوری و تدوین مبانی نظری تحقیق از روش کتابخانه ای شامل کتب،مقالات،مجلات،گزارشات تحقیقی،مدارک و اسناد موجود در اینترنت استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در مرحله دوم برای گردآوری داده ها و آزمون فرضیه ها از بانک اطلاعاتی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بانکهای اطلاعاتی‌نرم‌افزاری موجود همچون ره‌آورد نوین،تدبیرپرداز استفاده شد.همچنین از گزارشهای ارائه شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و پایگاه اطلاعاتی مدیریت پژوهش،توسعه و مطالعات اسلامی نیز استفاده شده است.
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی:
از لحاظ موضوعی قلمرو این تحقیق بررسی بازده بازار ثانویه عرضه های اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.
قلمرو مکانی/سازمانی:
از لحاظ مکانی این تحقیق در ایران و در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.
قلمرو زمانی:
از لحاظ زمانی از یک جهت شرکتهایی که سهام آنها از ابتدای سال ۱۳۸۳ تا انتهای سال ۱۳۸۸ برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شده اند جامعه آماری ما را تشکیل می دهند. از جهت دیگر با توجه به اینکه می خواهیم بازده بلند مدت عرضه های اولیه را تا سه سال بعد از زمان عرضه در بورس بدست آوریم لذا داده های آماری مورد نیاز محدوده زمانی ابتدای سال ۱۳۸۳ تا انتهای سال ۱۳۹۱ را در بر می گیرد.
روش های آماری مورد استفاده و تجزیه و تحلیل داده ها
تصمیم گیری در خصوص اطلاعات بدست آمده مستلزم استفاده از روشها و فنون آماری است تا بتوان با بهره گرفتن از روش های کمی و سطح اطمینان خاص و استانداردهای پذیرفته شده در خصوص سوالات و فرضیات تحقیق حکمی مبتنی بر مبانی علمی صادر نمود.
برای آزمون فرضیه اول از آماره t – اسیودنت استفاده شده است.برای آزمون فرضیه ها و به منظور رد یا عدم رد فرضیه ها، میزان احتمال خطای نوع اول  ۰٫۰۵ انتخاب گردید. پس از محاسبه آماره آزمون و تعیین مقدار بحرانی ( مرز H0 و H1 ) بر اساس  و نوع آماره آزمون، چنانچه آماره آزمون در ناحیه رد قرار گیرد، فرض H0 رد می گردد.
برای آزمون فرضیه دوم که به تبیین رابطه بین بازده بلند مدت و متغییرهای احتمالی موثر بر آن می پردازد از روش رگرسیون چند متغییره ( OLS ) استفاده شده است. جهت سنجش اهمیت آماری (معنادار بودن) هر یک از متغییرهای مدل از آماره t و جهت آزمون معنادار بودن کل معادله رگرسیون از آماره F استفاده شده است. همچنین به منظور بررسی استقلال خطاها (تفاوت مقادیر واقعی و مقادیر پیشبینی شده توسط معادله رگرسیون ) از آزمون دوربین- واتسون استفاده شده است.
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
شامل:
مقدمه
جمع آوری داده ها
توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه
آمار تحلیلی
روش های آماری آزمون فرضیه ها
مقدمه
تجزیه و تحلیل به عنوان فرآیندی از روش علمی٬ یکی از پایه های اساسی هر روش تحقیق است. به طور کلی نتیجه و تحلیل عبارتست از روشی که از طریق آن کل فرایند پژوهشی از انتخاب مسئله تا دسترسی به یک نتیجه هدایت می شوند.در فصل سوم در رابطه با متغییرهای مسئله به تفصیل بحث شد و درباره فرضیه های تحقیق،جامعه تحقیق، روش گرداوری اطلاعات و داده ها و چگونگی آزمون فرضیه ها توضیحاتی ارائه شد.در این فصل تلاش شده است تا ضمن ارائه تحلیل های آماری توصیفی از آمار استنباطی با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS در تحلیلها استفاده گردد.در آمار استنباطی با توجه به نوع مقیاس، داده های جمع آوری شده و هدف اصلی پژوهش از تحلیل رگرسیون چند گانه استفاده شده است. در ادامه به تفسیر و توصیف اطلاعات حاصل از این فرایند پرداخته می شود.ضمنا تحلیلهای آزمون های فرضیه های تحقیق به صورت جداگانه ارائه خواهد شد.
جمع آوری داده ها
در این تحقیق گردآوری داده ها و اطلاعات در دو مرحله صورت گرفت.در مرحله اول برای جمع آوری و تدوین مبانی نظری تحقیق از روش کتابخانه ای شامل کتب،مقالات،مجلات،گزارشات تحقیقی،مدارک و اسناد موجود در اینترنت شده است.در مرحله دوم برای گردآوری داده ها و آزمون فرضیه ها از بانک اطلاعاتی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بانکهای اطلاعاتی نرم افزاری موجود همچون ره آورد نوین،تدبیرپرداز استفاده شده است .همچنین از گزارشهای ارائه شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و پایگاه اطلاعاتی مدیریت پژوهش،توسعه و مطالعات اسلامی نیز استفاده شده است.همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آماره T و آماره F وروش رگرسیون چند متغییره(OLS) و با نرم افزار SPSS انجام ه شده است.
توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه
به منظور کسب شناخت بیشتر درباره جامعه آماری و متغیرهای مورد مظالعه، قبل از تجزیه و تحلیل داده های آماری، لازم است این داده ها توصیف شود. همچنین توصیف آماری داده ها، گامی است در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آن ها و پایه ای برای تبین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش به کار می رود.
جدول ‏۴-۱ آمار توصیفی متغییرهای تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...