۳-۲-۵-۱-۲- استانداردXPDL[43] :
این استاندارد به عنوان مبادله­ تعاریف فرآیندها، بین موتورهای گردش کار مختلف، تعریف شده است.XPDL توسط کنسرسیوم مدیریت گردش کارWFMC)[44]) تعریف شده است. WFMC، یک سازمان علمی تحقیقاتی متشکل از تولیدکنندگان، کاربران، تحلیل­گران و گروه ­های دانشگاهی تحقیقاتی گردش کار می­باشد، که در سال ۱۹۹۳ پایه­گذاری شده است. مأموریت این سازمان، ترویج و توسعه استفاده از گردش کار است. بدین منظور این سازمان سعی می­ کند از طریق ایجاد استانداردهایی برای یکسان­سازی واژگان و اصطلاحات نرم افزاری، تعامل و همکاری گردش کارهای متفاوت با یکدیگر را تسهیل و تسریع نماید. اولین نسخه این استاندارد تحت عنوان XPDL1.0 در سال ۲۰۰۲ و آخرین نسخه آن نیز با عنوان XPDL 2.1 در سال ۲۰۰۸ ارائه شد.XPDL 2.1 از استانداردBPMN هم پشتیبانی می­ کند. تقریباً، همه ابزارهای مدل­سازی فرایند استانداردXPDL را، به رسمیت شناخته­اند و می­توانند مدل­های فرآیندی را تحت این استاندارد، با دیگر ابزارها مبادله کنند. اساساً، XPDLزبانی است که بر مبنای استانداردXML برای توصیف طراحی مدل­های فرآیندی ایجاد شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۲-۵-۱-۳- استاندارد [۴۵] BPML:
استاندارد مدل­سازی و توصیف فرآیندها می­باشد و یک فرازبان برای طراحی فرایند­های حرفه­ای است؛ همان­طوریکه XML یک فرازبان برای طراحی حرفه­ای داده ­ها است. BPML یک مدل اجرایی مجزا را برای فرآیندهای مشارکتی و انتقالی تولید می­ کند که بر مبنای مفهوم یک دستگاه حالت محدود انتقالی بنا نهاده شده است.
۳-۲-۵-۱-۴- استاندارد BPEL :
BPEL به معنای زبان اجرای فرایند کسب­وکار می­باشد. این استاندارد زبانی برای توصیف فرآیندها و توسعه­ای از BPML برای کار با سرویس­های وب است] ۵[. توصیفات نوشته شده باBPEL ترتیب اجرای یک فرایند را مشخص می­ کند که توسط موتورهای گردش کار قابل اجرا هستند. این استاندارد در اصل توسط شرکت های Microsoft و IBM برای توصیف نحوه­ تعامل برنامه ­های مختلف در یک سلسله فرآیندی طراحی شده است؛ اما، در حال حاضر تقریباً همه شرکت های ارائه دهنده BPMS از آن پشتیبانی می­ کنند. نسخه جدیدتری از این زبان برای کار با سرویس­های وب طراحی شده است که تحت عنوانBPEL4WS[46] شناخته می­ شود.
بنابراین سنجش فن­آوری محصولات در سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار به بسترهای نرم­افزاری تکنولوژی، پشتیبانی از تنظیم و هماهنگی، پشتیبانی از طرح­ریزی دقیق، زیرساخت- سیستم عامل، رایانش ابری، منبع باز یا منبع بسته بودن کد نرم افزار، انعطاف پذیری برنامه­نویسی، زبان مدل­سازی پشتیبانی از استانداردهای جهانی، قابلیت همکاری بین زبان­های مختلف مدل­سازی فرایند کسب­وکار، قابلیت همکاری بین روش­های مدل­سازی فرایند ساده و زبان مدل­سازی فرایند کسب­وکار، پشتیبانی از ارتباط بین زبان مدل­سازی فرایند کسب­وکار و زبان­های اجرایی فرایند کسب­وکار، پایگاه داده ­ها، معماری نرم­افزار، طراح OS، مرورگر وب، پرتال، خدمات وب، پیام، LDAP، مستندات استانداردهای مورد استفاده، مجوز محصولات، قابلیت حمل و نصب نرم­افزار بستگی دارد (جدول ۳-۵).
جدول ۳-۵- شاخص­ های فن­آوری محصولات در مدیریت فرایند کسب­وکار

 ۵ فن­آوری محصولات
 ۵-۱ بسترهای نرم­افزاری تکنولوژی
 ۵-۲ پشتیبانی از تنظیم و هماهنگی
 ۵-۳ پشتیبانی از طرح­ریزی دقیق
 ۵-۴ زیرساخت - سیستم عامل
 ۵-۵ رایانش ابری
 ۵-۶ منبع باز یا منبع بسته بودن کد نرم­افزار
 ۵-۷ انعطاف­پذیری برنامه­نویسی
۵-۷-۱ امکان تعریف گزارش­های مرسوم بدون برنامه­نویسی
۵-۷-۲ نیاز حداقل به مهارت­ های برنامه­نویسی در طراحی فرایند
 ۵-۸
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...